Spotkanie w projekcie Trans-Fair

Spotkanie w projekcie Trans-Fairfot.AdobeStock

Branża transportu drogowego przechodzi w chwili obecnej liczne przeobrażenia związane z wejściem w życie Pakietu Mobilności. Nakłada się na to nietypowa sytuacja wywołana epidemią Covid-19. Kwestiom tym poświęcone było spotkanie w ramach projektu Trans-Fair

1 października odbyło się spotkanie online w projekcie Trans-Fair. Podczas spotkania poruszono problematykę zatrudniania obywateli państw poza unijnych w branży transportu samochodowego. Skala zatrudniania obywateli państw trzecich jako kierowców w transporcie międzynarodowym rośnie. W całej UE w 2019 r. wydano 153.127 świadectw dla kierowców państw poza unijnych. Z tego najwięcej wydano ich w Polsce –  73. 694. Na drugim miejscy pod względem wydanych świadectw znajduje się Litwa (jest to 29. 898). Dla porównania liczba świadectw wydanych w 2012 r. w całej Unii wynosiła  28. 059.

Rozmawiano także na temat opinii Rzecznika Generalnego Michala Bobeka w sprawie C- 815/18. Wyrok w tej sprawie niewątpliwie przyczyni się do uporządkowania problematyki zaliczania kierowców transportu międzynarodowego do kategorii pracowników delegowanych. Opinia Rzecznika Generalnego w załączeniu.

W ramach działań projektowych NSZZ Solidarność oraz Faire Mobilität (Uczciwa Mobilność) przygotowało dwie wersje językowe (polską i niemiecką) ulotki dla polskich kierowców wykonujących pracę w Niemczech. Ulotka ma na celu podkreślenie prawa polskich kierowców do uzyskania wynagrodzenie co najmniej w wysokości niemieckiej płacy minimalnej. Celem ulotki jest wskazanie jakie działania są niezbędne aby dochodzić wynagrodzenia przed niemieckim sądem. Ulotki w załączniku.

bs

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz