W kolejnych marketach Real powstała „Solidarność”. W ubiegłym tygodniu do Związku dołączyli pracownicy marketów tej sieci w Łodzi – Real Manufaktura i Real M1 – tworząc Organizację Oddziałową.
– Powstanie oddziałówki poprzedzone było wieloma spotkaniami z pracownikami, którzy chcą kwestie pracownicze rozwiązywać w drodze dialogu z pracodawcą – mówi Dariusz Paczuski z Międzyzakładowej Organizacji Związkowej Real. – W rozmowach z pracownikami wsparli nas organizatorzy związkowi z Działu Rozwoju Komisji Krajowej i Zarządu Regionu Ziemia Łódzka.
Rozwój „S” w tak dużej firmie to jednocześnie duży potencjał, ale i spore wyzwanie. Wkrótce nastąpi połączenie Reala z Auchan, bo francuski Groupe Auchan pod koniec ubiegłego roku zakupił Real w Europie Wschodniej. Obecnie związkowcy oczekują na potwierdzenie transakcji przez UOKiK i oficjalną informację od pracodawców.
– Nasza strategia działania polega na ścisłej współpracy ze strukturami regionalnymi, branżowymi, jak i zakładowymi. Razem możemy więcej. Organizacje, które powstają w wyniku kampanii, zasilają następnie szeregi struktur branżowych. Takie podejście buduje wszystkie struktury i „Solidarność” całościowo – tłumaczy Kacper Stachowski, szef Działu Rozwoju Związku KK.
Sieć Real należy do niemieckiej Metro Group. Na terenie Polski obejmuje 54 markety i obecnie zatrudnia blisko 14 tysięcy osób. Po połączeniu z Auchan, pracodawca ten będzie zatrudniał blisko 24 tysiące pracowników.
Dział Rozwoju Związku KK
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!