Według badań Homo Homini przeprowadzonych dla Dziennika Gazeta Prawna aż 71 proc. Polaków chciałoby, aby powrócił stary system emerytalny. Związek od poczatku sprzeciwiał się rządowym projektom. W grudniu 2011 r. Komisja Krajowa NSZZ „Solidarność” zdecydowała o rozpoczęciu akcji zbierania podpisów pod wnioskiem o referendum obywatelskie w sprawie zachowania obowiązującego obecnie wieku emerytalnego. Mimo zebranych ponad 2 mln podpisów, w kwietniu Sejm odrzucił wniosek. W maju została przyjęta nowa ustawa emerytalna.
W sierpniu Rządowy projekt Krajowego Raportu Społecznego przygotowny przez Ministerstwo Parcy potwierdził, że dotychczasowy system emerytalny motywował finansowo do dłuższej aktywności zawodowej. Tym samym upadał jeden z koronnych argumentów za wydłużeniem wieku uprawniającego do emerytury.
Celem kampanii jest przypomnienie i utrwalenie w świadomości społecznej zagrożeń płynących z wydłużonego czasu pracy. Krótkie spoty przypominające o sprzeciwie Związku wobec pracy aż do śmierci będa pokazywane przez najbiższe 4 tygodnie w 247 salach kinowych należacych do koncernu ITI (czyli multikina) w 28 miastach. Oprócz tego filmiki będa prezentowane na stronach intrnetowych typowo kobiecych, takich jak np. glamour.pl, gala.pl. rodzice.pl. oraz na stronach przeznaczonych dla mężczyzn, takich jak futbol.pl. chip.pl. aktywni.pl.
Więcej na: www.stop67.pl
Dział Informacji KK
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!